Διάφορα

Εκατόν πενήντα επτά (157) μαθητές από όλες τις τάξεις του 2ου Γενικού Λυκείου Ελευθερίου-Κορδελιού και εννέα (9) συνοδοί καθηγητές, με αρχηγό τον Διευθυντή του σχολείου, κ. Κανδηλάπτη Αθανάσιο, επισκέφθηκαν κατόπιν πρόσκλησης, το Ευρωπαϊκό Διαστημικό Ινστιτούτο ESRIN ( παράρτημα του Ευρωπαϊκού Διαστημικού Οργανισμού ESA), στο Φρασκάτι της Ρώμης, στις 20 Μαρτίου 2014. 
Οι μαθητές παρακολούθησαν ένα πλήρες πρόγραμμα, το οποίο περιελάμβανε πειράματα, αναπαραστάσεις εκτόξευσης δορυφόρων, ενημερωτικές ομιλίες σχετικά με την λειτουργία και τους σκοπούς του ESRIN, ενώ υπήρξε και μία έκπληξη, αφού εκτός προγράμματος, ο γνωστός Ιταλός αστροναύτης Paolo Nespoli, ενημέρωσε τους μαθητές για τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, συνομίλησε μαζί τους και στο τέλος δέχθηκε ερωτήσεις. Πραγματικά το γεγονός αυτό, εντυπωσίασε όλους τους παρευρισκόμενους και έτσι αφού βγήκαν και οι σχετικές αναμνηστικές φωτογραφίες, οι μαθητές αποχώρησαν ευχαριστημένοι, εντυπωσιασμένοι και πλήρεις γνώσεων από το ESRIN.
Ακολουθεί video, που επιμελήθηκε ο Διευθυντής του σχολείου, κ. Κανδηλάπτης Αθανάσιος, με φωτογραφίες και στιγμιότυπα από την παραπάνω επίσκεψη, στην διεύθυνση: https://www.youtube.com/watch?v=_T3gGxowRds

iconΕπίσκεψη μαθητών του 2ου ΓΕΛ Ελευθερίου-Κορδελιού στο ESRIN
«CSI 2, η επιστήμη στην υπηρεσία εξιχνίασης ενός εγκλήματος: ο Σέρλοκ Χολμς επιβιβάζεται στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό».
 
Με μεγάλη συμμετοχή και επιτυχία ολοκληρώθηκε στο 2o Γενικό Λύκειο Ελευθερίου-Κορδελιού, την Κυριακή 23 Φεβρουαρίου 2014, η διοργάνωση εκπαιδευτικής δραστηριότητας, που οργανώθηκε από το ΕΚΦΕ Ευόσμου (Υπευθ. Θόδωρος Πιερράτος-Φυσικός ), την λέσχη Φυσικών επιστημών του 2ου ΓΕΛ Ελευθερίου Κορδελιού (Υπευθ. Νίκος Κυριαζόπουλος ?Φυσικός & Κώστας Χαριζάνης ?Χημικός) και τη λέσχη Physics Partizani του Α.Π.Θ., πήραν μέρος περίπου 160 μαθητές από σχολεία της Δυτικής Θεσσαλονίκης, αρμοδιότητας του ΕΚΦΕ Ευόσμου, γυμνάσια και λύκεια. Οι μαθητές κλήθηκαν να «παίξουν» το ρόλο του Σέρλοκ Χόλμς και να λύσουν το μεγάλο μυστήριο για το τι ακριβώς συνέβη στο Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, ο οποίος σε ύψος 400 περίπου χιλιομέτρων περιστρέφεται γύρω από τη Γη.

 

Οι μαθητές παρακολουθούσαν ένα σχετικό video και κάποια πειράματα φυσικής που διεξάγονταν σε αίθουσες του σχολείου από εθελοντές φοιτητές και μαθητές και, αφού έλυναν κάποιους γρίφους, οι οποίοι θα τους έδιναν πρόσβαση σε αρχεία με δεδομένα, σχετικά με την κατάσταση των αστροναυτών, όπως εσωτερική θερμοκρασία και πίεση εντός των στολών τους, ηλιακή δραστηριότητα κλπ, θα έπρεπε καταλήξουν σε κάποιο γραπτό πόρισμα στο οποίο θα εξηγούσαν τι ακριβώς συνέβη στον αστροναύτη Μarc και γιατί χάθηκε η επικοινωνία του με το σταθμό.

 

Για 3 περίπου ώρες οι μαθητές παρακολούθησαν σημαντικά πειράματα φυσικής, μαθαίνοντας για φαινόμενα και αλληλεπιδράσεις, δραστηριοποιήθηκαν στην καταγραφή και ανάλυση δεδομένων, έμαθαν να λειτουργούν ομαδικά και κυρίως χάρηκαν τη συμμετοχή τους σε ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι, που βασικό στόχο είχε την βιωματική μάθηση μέσω μιας εναλλακτικής εκπαιδευτικής διαδικασίας. Δείτε video της εκπαιδευτικής αυτής δραστηριότητας στις διευθύνσεις:
http://www.youtube.com/watch?v=DZvJlKL_w6g
και
http://www.youtube.com/watch?v=I1kCb91RjNs
iconΔιαδραστική έκθεση πειραμάτων Χημείας
iconΕκπαιδευτική δράση για μαθητές Γυμνασίου 'Παίζοντας με τις Φυσικές Επιστήμες'
iconΑφίσα